Powered by Spearhead Software Labs Joomla Facebook Like Button

WESOŁE PRZYGODY MISIA PODRÓŻNIKA

wesole przygody misia podroznika

Czterech Misiów było, wszystkim się nudziło,
pytali się ptaszka co siedział na drzewie,
czy przypadkiem nie słyszał, czy przypadkiem nie wie
jakie jest jego zdanie?
Ptaszek myślał i myślał aż na pomysł wpadł,
że jak komu się nudzi, powinien iść w świat.
Posłuchały misie, śmieją się pysie,
już prostują nogi do drogi.
Żeby mamusi nie smucić, pragną prędko wrócić.

Tym wierszykiem autorstwa Lucyny Krzemienieckiej (polskiej pisarki żydowskiego pochodzenia, autorki popularnych, wielokrotnie wznawianych utworów dla dzieci), zaczyna się instrukcja do gry "Wesołe przygody misia podróżnika" wydanej przez Spółdzielnię Pracy Przemysłu Artystycznego "ŚWIATOWID". Gra jest przeznaczona dla młodszych dzieci, które już znają cyferki bowiem będą musiały odczytywać ilość oczek wyrzuconych na kostce do gry.

wesole przygody misia podroznika 1

Cała gra składa się z pudełka, na którego wnętrzu na odwrocie jest naklejona instrukcja do gry, kilku pionków, kostki do gry oraz planszy wg projektu H. Rembowskiej.

Na początku każdy z graczy ustawia swój pionek na polu startowym. Rozpoczyna ten kto wyrzuci na kostce sześć oczek by po tem poruszając się po planszy o tyle pól ile wskazują oczka na kostce. Po drodze mijają czerwone i niebieskie pola, przy czym te drugie są odpowiednio premiowane odpowiednią czynnością, którą musi gracz wykonać stając na tym polu. Tych pól jest dwanaście i tutaj jest pewna niedogodność gdyż nie są mone odpowiednio ponumerowane i gracze grający muszą za każdym razem policzyć od pola startowego, które to jest pole niebieskie. Z czasem to pewnie nauczą się na pamięć ale na początku może być nieco trudniej.

wesole przygody misia podroznika 2

Przykładowe wydarzenia na niektórych polach (napisane oczywiście wierszem):

Spotkał miś rodzinę kaczą i ze strachu trzęść się zaczął.
Wlazł na wierzbę, te przy drodze, kaczki nań kwakały srodze.
(gracz traci jedną kolejkę)

Stoi karuzela, wszystkich rozwesela,
chcecie, pojedziecie, na konika grzbiecie
(gracz traci jedną kolejkę)

Biegnie mama po górze, w kolorowym kapturze.
Misio ku niej sunie: witam drogą mamunię.
- Niech mi mama przebaczy, będzie odtąd inaczej
(który gracz pierwszy doprowadzi misia do domu, ten wygrywa)