Powered by Spearhead Software Labs Joomla Facebook Like Button

BEZKRWAWE ŁOWY

bezkrwawe lowy 1

Bezkrwawe łowy to kolejna propozycja gier planszowych przeznaczona dla dzieci powyżej 8 lat. Gra ma ważne przesłanie pojawiające się na początku instrukcji: "Na zmniejszających się z roku na rok terenach, słabsze zwierzęta łatwo tępione sa przez silniejsze mięsożerne, a te z kolei są bezlitośnie trzebione przez myśliwych. Z tego powodu, niektórych gatunków, szczególnie w Afryce, jest coraz mniej.
Aby zapobiec zupełnemu ich wyginięciu, stworzone zostały rezerwaty, w których różne gatunki dzikich zwierząt mogą żyć na wolności w warunkach naturalnych pod troskliwą opieką ludzi.
W trosce o dobro wymienionych zwierząt, wyłapuje się je np. przy pomocy sieci, strzału ze środkami usypiającymi, czy zastawianych pułapek i przewozi z obszarów zagrożonych w bezpieczne specjalne dla nich przewidziane miejsca na terenie rezerwatu.
Stąd właśnie nazwa naszej gry "BEZKRWAWE ŁOWY" odbywających się w Afryce."

bezkrwawe lowy 3

Taka jest geneza tej gry w skład której wchodzi plansza, kartoniki z obrazkami zwierząt, kostki do gry oraz żetony z punktami.

bezkrwawe lowy 2

Dwie osoby przystępujące do gry na starcie otrzymują po jednym komplecie obrazków ze zwierzętami po czym ustawiają je dowolnie na jednej połowie planszy, która będzie terenem łowó danego gracza. Sama plansza ma po bokach cyfry które mają inne kolory w rzędzie pionowym a inne w poziomym. Kolory te odpowiadają też kostkom do gry czyli gracz który rzuca dwiema kolorowymi kostkami sprawdza co jest na polu przecinającym się podanym przez jedną kostkę (rząd poziomy) i drugą kostkę (rząd  pionowy). Przecinające pola wyznaczają miejsce ukrytej pułapki. W przypadku gdy na polu znajduje się jeden z kartoników oznacza to iż zwierzę wpadło w pułapkę i można je przenieść do rezerwatu (zdjąć kartonik z planszy). Każde z nich jest premiowane odpowiednimi punktami i tak:
- słoń, lew i tygrys - 4 punkty
- hipopotam, żyrafa i nosorożec - 3 punkty
- antylopa, ryś i goryl - 2 punkty
- zebra, lampart i struś - 1 punkcie

bezkrwawe lowy 4

W przypadku gdy na polu wskazanym przez kostki nic nie ma oznacza to iż łowca źle zastawił pułapkę a gracz za karę traci 3 punkty.

Gra toczy się do momentu aż jeden z grających nie złowi wszystkich zwierząt na swoim terenie jednak zwyciężcą zostaje ten kto uzyska największą ilość punktów.